Как сделать свои руки с гранатой для зомби?
Как сделать свои руки с гранатой для зомби?

Вы наверно задавались вопросом "а как же сделать каждому зомби свою уникальную гранату" в данной статье я попробую подробно и на человеческом языке вам об это рассказать!

Здравствуйте, итак, чтобы добавить свою модель рук зомби с бомбой нам понадобиться:

1) Сама модель рук с бомбой.
2) Немного мозгов.

Начнем:
Сначала нужно добавить инклуд hamsandwich и fakemeta_util, если они у вас не подключены!

Затем ищем "public plugin_init()" и перед ним добавляем:

#define linux_diff_weapon 			4
#define m_pPlayer				41
#define GRENADE				"тут мы прописываем путь к нашей модели бомбы"

Далее в тело функции plugin_init() вставляем следующий код:

new const GRENADES_ENTITY[][] = { "weapon_hegrenade", "weapon_flashbang", "weapon_smokegrenade" };
for(new i = 0; i < sizeof GRENADES_ENTITY; i++)
	RegisterHam(Ham_Item_Deploy, GRENADES_ENTITY[i], "Grenade_DeployPost", true);

Потом мы ищем "public plugin_precache()" и в нем пишем следующее:

engfunc(EngFunc_PrecacheModel, GRENADE);

И теперь в любую часть исходника вставляем такой код:

public Grenade_DeployPost(iItem)
{
	new iPlayer = get_pdata_cbase(iItem, m_pPlayer, linux_diff_weapon);

	if(!zp_get_user_zombie(iPlayer) || zp_get_user_nemesis(iPlayer))
		return;

	if(zp_get_user_zombie_class(iPlayer) == gl_iZombieClass)
		set_pev(iPlayer, pev_viewmodel2, GRENADE);
}

Тут нужно быть немного внимательным и тут нужно заменить слово gl_iZombieClass на свою переменную вашего класса. Название этой переменной можно найти в plugin_precache() или plugin_init(). Обычно это выглядит так:
переменная = zp_register_zombie_class(и тут много букав);
Отсюда вы берете "переменную" и заменяете gl_iZombieClass на свою.

Теперь компилируем плагин и радуемся. Если заметите ошибки в статье, напишите в комментарии.

Hello, our administration publishes only cannon content, put like under the post below and write the best comment, we are preparing material just for you, Darling Гость.

Donate you can do to the author Universe, a gift in the form of a donation to his electronic piggy bank ;)


Comments 7
Информация
Посетители, находящиеся в группе Guests, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Our Discord partners
Foundation for your build
ReHLDS 3.4.0.654

ReHLDS (Reverse-engineered) - this is a new step forward that gives a second wind to our servers. ReHLDS works 2 times faster than HLDS.

AmxModx 1.8.3

AMXModX is a Metamod add-on that allows you to create new modifications for Half-Life in the Pawn language

Reunion 0.1.92

Reunion is a continuation of Dproto for ReHLDS. This is a metamod plugin that allows you to log into the 47/48 Non-Steam server.

Revoice 0.1.0.32

Revoice is a Metamod plugin that allows voice chat between non-steam and steam clients.

Metamod-r 1.3.0.127

The new Metamod-r contains a huge number of performance optimizations and much cleaner code. The kernel was written using a JIT compiler.

Ultimate Unprecacher 1.1

Ultimate Unprecacher is a plugin for MetaMod, it works on the principle of disabling unnecessary resources on your server, thereby you can free up space for resources for your plugins, using this module you can get rid of error 512!

ReAuthCheck 0.1.6

ReAuthCheck - this is a Metamod plugin that checks your players for validity, with this module for REHLDS you can protect your server from bots that constantly spam ads or simply clog up a slot on the server!

NetBufExtender (NBEX) 1.0

NetBufExtender or NBEX - This is a metamod plugin that expands the пїЅInternet bufferпїЅ: server and client buffers (not 100% guaranteed). Expands up to 64 kb. This means that players are less likely to be kicked with the error "Reliable channel overflowed"".

UserInfoNetOptimizer (UINO) 1.0

UINO пїЅ metamod plugin that allows you to remove unnecessary fields from userinfo(setinfo) when the engine passes it to other players on the server. This measure reduces the amount of data transferred and slightly reduces the chance of being kicked with "Reliable channel overflowed".

Information

Welcome to TB-TEAM.COM!

Welcome To Our New Website For CS1.6 Resources!.
Register
Create your own account!

Register Now!
Login
Already registered? Come on, log in quickly!

Login to the site